21/9/14

Αποκαλύφθηκαν πλήρως οι Καρυάτιδες στον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη. Οι Καρυάτιδες έχουν ύψος 2,27 μέτρων στέκονται σε μαρμάρινα βάθρα μήκους 1,33 μέτρων.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού:
Με την αφαίρεση τριών σειρών από τους πωρόλιθους του τοίχου σφράγισης, μπροστά από τον δεύτερο διαφραγματικό τοίχο, αποκαλύφθηκαν ολόκληρες οι Καρυάτιδες, οι οποίες έχουν ύψος 2,27μ. Φορούν ποδήρη χιτώνα και μακρύ κροσσωτό ιμάτιο με πλούσιες πτυχώσεις. Φέρουν κοθόρνους, οι οποίοι είναι διακοσμημένοι με κόκκινο και κίτρινο χρώμα, ενώ τα ακροδάχτυλα των ποδιών τους έχουν αποδοθεί με εξαιρετική λεπτομέρεια.
Στέκονται επάνω σε μαρμάρινα βάθρα μήκους 1,33μ. και πλάτους 0,68μ., τα οποία έχουν αποκαλυφθεί, προς το παρόν, σε ύψος περίπου 0,30μ. Η όψη των βάθρων είναι διαμορφωμένη με στέψεις και ορθοστάτες. Ακολουθούν δηλαδή, τον τύπο της μαρμάρινης επένδυσης των τοίχων όλων των θαλάμων. Η απόσταση μεταξύ των δύο βάθρων είναι 1,68μ., όσο και το θυραίο άνοιγμα του πρώτου διαφραγματικού τοίχου με τις Σφίγγες. Στην επιφάνεια του βάθρου της ανατολικής Καρυάτιδος, διακρίνεται κόκκινο χρώμα. Επίσης, κατά την αφαίρεση της αμμώδους επίχωσης πλησίον των Καρυάτιδων βρέθηκαν τμήματα των χεριών τους.

Στον τρίτο χώρο πραγματοποιήθηκε γεωτρητικός δειγματοληπτικός έλεγχος, με χειροκίνητο γεωτρύπανο, σε προεπιλεγμένες θέσεις. . Έτσι, εντοπίστηκε μαρμάρινο θύρωμα, ανοίγματος 0,96 μ. , στο βόρειο τοίχο του.

Στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις ως προς την περιεκτικότητα του αέρα, στο εσωτερικό του και προέκυψε ότι η περιεκτικότητα σε στοιχεία οξυγόνου και μονοξειδίου του άνθρακα βρίσκεται σε κανονικά επίπεδα. Αυξημένη είναι μόνο η σχετική υγρασία (87%), ενώ η θερμοκρασία κυμαίνεται από 21,5.

Οι παραπάνω συνθήκες του μικροκλίματος του τρίτου χώρου δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στους εργαζόμενους στο εσωτερικό του.
Τεχνικές εργασίες

Η πρόσβαση στον τρίτο χώρο του μνημείου για την τοποθέτηση αντιστήριξης- υποστύλωσης και η συνέχιση της ανασκαφικής διαδικασίας προετοιμάζεται συστηματικά με παράλληλες ενέργειες , οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Αποφασίστηκε από την διεπιστημονική ομάδα η είσοδος στον τρίτο χώρο, να μην γίνει από την οπή στο άνω δυτικό μέρος του τρίτου διαφραγματικού τοίχου, αλλά διά της αρχαίας εισόδου. Επομένως, πριν από οποιαδήποτε άλλη εργασία θα αφαιρεθεί επίχωση από τον δεύτερο χώρο, θα απομακρυνθεί το πεσμένο τμήμα του υπέρθυρου και θα υποστυλωθεί το θύρωμα μεταξύ δεύτερου και τρίτου χώρου, με ξύλινα στοιχεία.

Θα ενισχυθεί η αντιστήριξη στο δεύτερο χώρο, σε κατώτερη στάθμη, ώστε να αναληφθούν οι πρόσθετες εξωτερικές ωθήσεις γαιών, μετά από την απομάκρυνση της επίχωσής του.

Προετοιμάζεται δάπεδο εργασίας, με την απομάκρυνση χώματος από τον δεύτερο χώρο, ώστε να είναι δυνατή η είσοδος μεγάλου μήκους μεταλλικών στοιχείων αντιστήριξης και υποστύλωσης του τρίτου χώρου. Επίσης θα αφαιρεθούν πρόσθετοι λίθοι από τον τοίχο σφράγισης, μπροστά από τις Καρυάτιδες, για την τοποθέτηση της μεταφορικής ταινίας απομάκρυνσης χώματος και της γερανογέφυρας μεταφοράς λίθων, από τον τρίτο χώρο.

Απομάκρυνση χώματος, κατά 1μ., από τον πρώτο χώρο (σχεδόν ως το δάπεδο) και επέκταση της αντιστήριξης και υποστύλωσης του, επίσης λόγω της αλλαγής στάθμης της εσωτερικής επίχωσης.

Οι εργασίες καταβιβασμού της επίχωσης, εξωτερικά και πάνω ακριβώς από το μνημείο, θα πραγματοποιηθούν μετά την πρώτη φάση προσωρινής αντιστήριξης-υποστύλωσης του τρίτου χώρου, πριν δηλαδή, να ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης.

Είναι σε εξέλιξη η μελέτη των μέτρων αντιστήριξης και υποστύλωσης του τρίτου χώρου, ώστε να καθορισθούν οι ποσότητες και οι θέσεις τοποθέτησης των στοιχείων αντιστήριξης-υποστύλωσης, καθώς και οι φάσεις τοποθέτησης, σε συνάρτηση με την ανασκαφική εργασία.

Για την αντιμετώπιση της απορροής των ομβρίων, από την περιοχή του μνημείου, σχεδιάστηκε η τοποθέτηση αγωγού, κατά μήκος της μεγάλης αύλακας, έξω από τον περίβολο.

Πραγματοποιείται γεωτεχνική έρευνα στην περιοχή του μνημείου για την διαπίστωση της σύστασης και των γεωτεχνικών ιδιοτήτων των απαντώμενων γεωϋλικών. Η έρευνα θα γίνει με επαρκή αριθμό γεωτρήσεων και εργαστηριακών δοκιμών.

Η Lady Gaga, από την πρώτη στιγμή, δεν σταμάτησε να φλερτάρει με το κοινό, να του λέει όσα θα ήθελε να ακούσει, για την Αθήνα για την Ελλάδα ακόμη και για την κρίση, αφού το πολύ χειροκρότημα εισέπραξε όταν είπε πως «αφού έχουν επιβιώσει η Ακρόπολη και τα υπέροχα αρχαία οικοδομήματα θα επιβιώσετε και εσείς». Μίλησε για ισότητα και αποδοχή της διαφορετικότητας και έκανε το γκέι μέρος του κοινού της και όχι μόνο χαρούμενο όταν απευθύνθηκε προς αυτό λέγοντας «να είναι περήφανο που είναι γκέι». Μίλησε για τα παιδικά χρόνια και τα όνειρά της που κατάφερε να κάνει πραγματικότητα κόντρα στο ρεύμα, για τις δουλειές που έκανε σε ρεστοράν προκειμένου να κερδίσει το χαρτζιλίκι της, τύλιξε την ελληνική σημαία γύρω από το μικρόφωνο και στη συνέχεια στο κορμί της και διάβασε ένα δακρύβρεχτο γράμμα από ένα θαυμαστή της μέρος του σόου; που της έλεγε το πόσο σημαντική υπήρξε για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και δύναμη στη ζωή του.


Τα 21 τραγούδια που επέλεξε άφηναν ικανοποιημένο και τον πιο απαιτητικό θαυμαστή της αφού μέσα από το σετ παρέλασαν τα «Poker Face», «Just Dance», «Paparazzi», «Alejandro» φυσικά το «Bad Romance» όπου αποθεώθηκε και έκλεισε μοναδικά με το «Gypsy». Στη μέση περίπου με μία από τις πολλές περούκες που άλλαξε, τραγούδησε στο πιάνο ως άλλη Μέριλιν, τα «Born This Way» και «The Edge Of Glory» αφήνοντας μας άφωνους και συγκινημένους με τους ακροβατισμούς στη φωνή της που σε σημεία θύμιζε «μαύρη» ντίβα. Από τα 2.000 τετραγωνικά της σκηνής δεν πρέπει να άφησε ένα απάτητο, χόρεψε υπέροχα με τους επαγγελματίες χορευτές που την συνόδευαν και κυρίως είχε τόσο καλή επαφή με το κοινό που δεν έμενε ασυγκίνητος και ο τελευταίος στις κερκίδες του χαοτικού Ολυμπιακού Σταδίου. Ούρλιαξε, χτυπήθηκε την μια σαν το τελευταίο αλάνι της Νέας Υόρκης και την επόμενη περιφερόταν με τουπέ μιας σταρ του μεταπολεμικού Χόλιγουντ. Υπήρξαν κάποια πλέι μπακ, αλλά αυτά αφορούσαν μόνο κάποια ρεφρέν ή μότο των τραγουδιών και όπως αποδείχτηκε δεν χρησιμοποιήθηκαν γιατί η ίδια αδυνατούσε να τραγουδήσει, αλλά για να εξυπηρετήσουν και μόνο τα δύσκολα χορευτικά του σόου. Δυστυχώς ο μέγεθος του κοινού δεν ήταν το αναμενόμενο, μερικώς γιατί σε μία τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο, πολλοί ήταν εκείνοι που δεν μπορούσαν να διαθέσουν χρήματα για το απαιτούμενο ποσό του εισιτηρίου και από την άλλη γιατί πιστεύω ότι δεν δόθηκε η διάσταση της μουσικής ως διαφήμιση παρά μόνο όσα αφορούν τα γύρω από αυτή. Αυτή η συναυλία όμως έστρωσε το χαλί για μία επόμενη που είναι σίγουρο ότι θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένη αν συμβεί. Και προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθούσε πολύ αν η Lady Gaga κυκλοφορούσε πολύ άμεσα ένα άλμπουμ του επιπέδου του «Ray Of Light» της Μαντόνα. Ηταν σε κάθε περίπτωση μία εξαιρετική συναυλία που έκλεισε αφού μας πέταξε ένα όλο νάζι ««Σας αγαπώ, φιλάκια μωράκι, ευχαριστώ Athens».


ΞžΒ¦ΞŸΒŒΞŸΒΞžΞŒΞžΒ± ΞžΒµΞŸβ‚¬ΞžΞ‰ΞžΞŠΞžΞΞžΞ‰ΞžΒ½ΞŸβ€°ΞžΒ½Ξžβ€•ΞžΒ±ΞŸβ€š

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget